افتتاح مشروط در گذرگاه خونین ممنوع !

فرمانده پلیس‌راه کاشمر با اشاره به اینکه شنیده ها حاکی از افتتاح قسمتی دیگر از اجرای باند دوم محور کاشمر به شادمهر در حوزه استحفاظی این شهرستان است، افزود: اگر قرار باشد ادامه مسیر به صورت مشروط و مانند سال 98 افتتاح شود و ما شاهد کشته شدن مردم باشیم، قطعا اجازه بهره‌برداری از آن را نخواهیم داد.

جاده کاشمر

کاشمر خبر: جاده ۵۵ کیلومتری کاشمر به سه راهی شادمهر با حجم بار ترافیکی بالا که از سال ۱۳۸۵ بر اساس مصوبه دولت مجوز اجرای باند دوم دریافت کرده است، بعد از گذشت ۱۸ سال در حالی تنها در ۱۴ کیلومتر باند دوم اجرا و زیر بارترافیکی رفته است که به اذعان رئیس پلیس راه کاشمر دارای نواقص پرتکراری است که نه تنها از بروز حوادث جلوگیری نمیکند، بلکه باعث تشدید برخی حوادث نیز شده است.

سرهنگ محمد میرزابیگی  با اشاره به اینکه شنیده ها حاکی از افتتاح قسمتی دیگر از اجرای باند دوم محور کاشمر به شادمهر در حوزه استحفاظی این شهرستان است، افزود: اگر قرار باشد ادامه مسیر به صورت مشروط و مانند سال ۹۸ افتتاح شود و ما شاهد کشته شدن مردم باشیم، قطعا اجازه نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث ایمنی راه و جان مردم با هیچکس تعارف نداریم، ابراز داشت: به راه و شهرسازی اعلام کردیم در این مدت زمان باقیمانده تا دهه فجر که قرار است قسمتی از جاده زیر بارترافیکی برود با اعمال نظارت دقیق، نواقص و ایرادات را مطابق استانداردها برطرف کنید تا برای افتتاح آن با مشکلی مواجه نشوید.

فرمانده پلیس راه کاشمر عدم رعایت شیب شیروانی، وجود تقاطع‌های غیرمصوب، نبود زیرگذر استاندارد، عدم نصب گاردیل و …. را از مهمترین نواقص باقیمانده ۱۴ کیلومتر ابتدایی جاده کاشمر پس از گذشت ۵ سال از افتتاح آن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به وجود اراضی کشاورزی و مسیر تردد اهالی چند روستا از این جاده، احداث زیرگذر و راه دسترسی استاندارد ضرورتی بود که متأسفانه در طراحی و اجرا نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در با مسدود کردن تقاطع غیرمصوب روستای رزق آباد، از ناچاری زیرگذری که برای عبور احشام بود با انجام یکسری عملیات برای تردد موتورسیکلت و خودروهای سبک آماده شد، خاطر نشان کرد: تقاطع روستای فرگ و قوچ پلنگ، تقاطع قبل از پلیس راه و دوربرگردان بعد از شهرک صنعتی را جزو تقاطع‌های غیرمصوبی است که با احداث توسط اهالی منجر به بروز معضلات و مشکلات شده است.

سرهنگ میرزابیگی با اذعان به اینکه برابر آئین نامه ایمنی راه چاره ای جز مسدود کردن این نقاط وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از ایراداتی که به راه و شهرسازی به عنوان متولی احداث راه وارد است همین موضوع است که در زمان احداث راه نظارتی انجام نمی دهد و پس از تکمیل شدن آن برای رفع نواقص دنبال چاره اندیشی است.

وی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی در حوزه ساخت راه به عنوان کارفرما باید با مدنظر قراردادن نیازهای مردم و موضوعات اجتماعی نظارت کافی بر طراحی و اجرا داشته باشد تا هزینه های اضافی به بیت المال و مردم تحمیل نکند، ادامه داد: اینکه راهی ساخته شود و سپس بخواهیم نیازهای مردم و موضوعات اجتماعی را لحاظ کنیم، اقدامی اشتباه است که متأسفانه در ۱۴ کیلومتر ابتدایی جاده کاشمر به شادمهر که باند دوم آن اجرا شده است، مواجه هستیم.

فرمانده پلیس راه کاشمر وجود شیب شیروانی غیراستاندارد و عدم رعایت نکات ایمنی در احداث راه را از نواقص دیگر این جاده عنوان کرد و ابراز داشت: به دلیل عدم رعایت استاندارد در شیب شیروانی جاده اگر خودرویی از مسیر منحرف شود، عملا امکان بازگشت به مسیر را ندارد و واژگون می شود.

وی با بیان اینکه در جاده کاشمر به سه راهی شادمهر امکان اجرای شیب شیروانی وجود دارد اما باید این مهم در زمان ساخت راه مورد توجه و اجرا قرار می‌گرفت، گفت: در قسمتهایی که امکان اجرای شیب شیروانی وجود ندارد باید با نصب گاردریل از بروز این خطر جلوگیری کرد.

سرهنگ میرزا بیگی بر اصلاح و رفع نواقص موجود و تکمیل احداث میدان فروگاه تأکید کرد و افزود: در بحث راه و ایمنی مردم با هیچکس تعارفی نداریم و به صورت جدی به کارشناسان اعلام کردیم که به هیچ عنوان در بحث موضوعات نواقص راه و خودرو با هیچکس تعارف نکنند و سهم تقصیر هر ارگان و نهاد را در حوادث اعمال کنند.

وی ناایمن بودن جلوی پلیس راه و عدم توجه به کانالیزه شدن این نقطه از سوی راه و شهرسازی در زمان ساخت راه اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم تأمین مباحث ایمنی، رانندگانی که باید به دفتر پلیس راه مراجعه کنند، امنیت ندارند.

فرمانده پلیس راه کاشمر با یادآوری اینکه نتیجه پیگیری یکساله برای این مهم منوط به ابلاغ و اجرای طرح از سوی استان شده است، تصریح کرد: اگرچه باید یک مأمور به عنوان مراقب در مقابل پلیس راه مستقر باشد، اما به دلیل اینکه سکوی ویژه احداث نشده و مسیر تردد خودروها به صورت جداکننده مشخص نشده است، جرأت این کار را نداریم.

با گذشت۵ سال از افتتاح؛ هنوز جاده تحویل راهداری نشده است

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کاشمر با اذعان به اینکه ۹ کیلومتر ابتدایی جاده کاشمر به سه راهی شادمهر (حد فاصل ورودی شهر کاشمر تا پلیس اره) به دلیل وجود نواقص هنوز تحویل راهداری نشده است، گفت: عدم تکمیل آیلند میانی، تکمیل نشدن میدان فرودگاه، نصب گاردیل، تقاطع روستای فرگ ـ قوچ پلنگ و تکمیل نشدن زیرگذرها مهم ترین نواقص این مسیر است که باید توسط راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت راهها تکمیل و برطرف شود.

کامیار رضا ریاضی با بیان اینکه شهرداری کاشمر به عنوان پیمانکار احداث ۹ کیلومتر ابتدایی جاده کاشمر به شادمهر می بایست نسبت به تملک اراضی حریم راه اقدام می کرده، اما متأسفانه این کار انجام نشده است، اظهار داشت: اگرچه با وجود عدم تحویل این مسیر در خصوص وضعیت آسفالت و علائم نصب شده اگر مشکلی بوجود بیاید، آن را انجام می دهیم. اما به دلیل اینکه اعتبارات حوزه راهداری محدود است امکان تحویل این پروژه ناقص که بخواهیم نواقص آنرا برطرف کنیم، وجود ندارد.

بازدیدها: ۰

مطالب مرتبط

پای کار بودن مردم موجب یأس و ناامیدی دشمنان شده است

کاشمرخبر: حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی در یادواره 2 سردار و 43 شهید

سردبیر سردبیر
حوزه‌های آبخیز کاشمر نیازمند بازنگری است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر با اشاره به اینکه طرح‌هایی

سردبیر سردبیر
خسارت ۵۸۰ میلیاردی ناشی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی در کاشمر

کاشمر خبر: مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از بروز خسارت 580 میلیارد تومانی

سردبیر سردبیر